Стрімкі зміни
соціально – економічного та
суспільного життя у світі потребують своєчасного аналізу наявних інтелектуальних і творчих ресурсів держави,
серед яких одне із визначних місць
посідає дитяча обдарованість. Наша
держава приділяє велику увагу розвитку обдарованості. Відповідно, у районі
була прийнята і діє програма з обдарованою молоддю на 2008 – 2010 р.р.,
термін дії якої продовжено до 2015 р.
Школи підійшли до реалізації програми творчо і вже мають певні напрацювання з
даного питання.
2 квітня 2013року відбувся семінар заступників
директорів з навчально – виховної роботи на тему «Організація роботи з
обдарованою учнівською молоддю». Відкрив його завідувач комунальної установи
«Борщівський районний методичний кабінет» Гончар В.М., який наголосив, що актуальним завданням програми є створення
умов для виявлення, підтримки та
розвитку обдарованості учнів через
упровадження ефективних педагогічних
технологій, інтерактивних методів
навчання, створення системи роботи педагогічних колективів з організації
заходів, спрямованих на розвиток здібностей дітей, їх інтелектуальний потенціал, пізнавальну та творчу активність, їх критичне мислення.
Василь Михайлович звернув увагу
на управлінський аспект формування
системи пошуку в роботі з обдарованими
учнями та алгоритм діяльності керівників школи, педагогічних працівників з цієї проблеми. Після цього запросив присутніх до
виступів.
Сорокотяга Оксана Йосипівна,
заступник директора з навчально – виховної роботи Борщівського НВК «ЗНЗ І-ІІІ
№3 – гімназія ім. Р.Андріяшика», презентувала
модель роботи з обдарованими дітьми їхнього навчального закладу.
Бульваренко Ліля Сергіївна,
психолог цієї ж школи, ознайомила присутніх з критеріями різних видів
обдарованості: художньою, музичною, артистичною, технічною, спортивною,
науковою та звернула увагу присутніх на те, що початковим етапом роботи з
обдарованими дітьми є їх виявлення, яке можливо здійснити за допомогою
діагностики. Ліля Сергіївна наголосила, що обдаровані діти потребують підтримки,
тому запропонувала рекомендації щодо роботи з ними.
Касараба Володимир Ігорович, методист
інформатики, наголосив, що якісна освіта – це не рівень академічних досягнень,
а ступінь оволодіння учнями основними життєвими навичками й розвиток
особистості як суб’єкта і проектувальника життя. На сучасному етапі основним
засобом контролю за якістю освіти є моніторинг, проведення якого та порівняння
зі стандартизованими показниками дає можливість прийняти ефективне і своєчасне
управлінське рішення. І можна це зробити за допомогою системи квадрант –
аналізу, що дасть можливість встановити відповідність між рівнем кваліфікації
працівників та рівнем навчальних досягнень учнів.
Сарабун Людмила Володимирівна,
заступник директора з навчально – виховної роботи Борщівської ЗОШ І-ІІІ ст..№1,
поділилася досвідом роботи педагогічного колективу їхньої школи щодо ефективного використання варіативної
складової навчального плану в роботі з обдарованими дітьми.
Слободян Ганна Іванівна, заступник директора
Пилипченської ЗОШ І-ІІ ст., у своєму виступі зупинилася на досвіді роботи
їхньої школи з організації науково – дослідницької та пошукової роботи, а Лань
Ліда Степанівна, заступник директора Циганської ЗОШ І-ІІІ ст., ділилася досвідом роботи шкільного наукового
товариства та своїм баченням перспектив розширення його роботи в інших школах
району.
Гришкова М.Д., методист комунальної установи
«Борщівський районний методичний кабінет», представила результати науково – дослідницької
роботи учнів – слухачів Борщівської філії Тернопільського відділення МАН
України та закликала присутніх сприяти більш ширшому залученню учнів шкіл
району в роботі Малої Академіїї.
Патуляк Орися Степанівна , заступник директора
Іванківської ЗОШ І-ІІІ ст., ділилася досвідом
організації позакласної роботи з обдарованою учнівською молоддю через
систему гуртків. Кадуцький Володимир Михайлович, вчитель музики цієї ж школи,
учасник обласного етапу конкурсу «Учитель року», презентував свою модель
виховання духовності обдарованих дітей засобами музики та через діяльність
шкільного хору, в якому творять спільну пісню учні, вчителі, батьки. Всі
присутні були зачаровані піснею про вчителя у його виконанні, приспів якої
підхопив увесь зал.
Лотоцька Ольга Михайлівна, методист
Борщівського БДТ, представила особливості організації роботи з обдарованою молоддю в
позашкільному закладі освіти та здобутки їхнього колективу.
На семінарі було звернено увагу
присутніх на тому факті, що наш район має багато талановитих дітей по різних
напрямках, і яскравим прикладом цього була виставка дитячих робіт «Дитяча
художня Шевченкіана», ознайомлення з якою залишило незабутні враження.
В ході семінару було вироблено рекомендації
щодо організації роботи з обдарованою молоддю.
|